Aanmelden (hulp)leiding

We organiseren een speciale editie! Het is namelijk de vijftigste keer dat KVW wordt georganiseerd. We zijn op zoek naar vrijwilligers die ons willen helpen als hulpleiding of als leiding. Kunnen we dit jaar (weer) op je rekenen? Zonder vrijwilligers kunnen wij namelijk geen week organiseren voor de kinderen.

Hulpleiding

Als hulpleiding help je bij het soepel verlopen van de georganiseerde dagen. Je moet hierbij denken aan bijvoorbeeld het begeleiden van spellen en meehelpen bij de op- en afbouwwerkzaamheden gedurende de week. Hulpleiding ben je, in tegenstelling tot leiding, niet als koppel en je geeft je daarom ‘alleen’ op.

Informatie voor hulpleiding:

• Je bent geboren voor 1 oktober 2003.
  • Je kunt minimaal 4 dagen aanwezig zijn. De dag van het uitstapje, maandag, telt hier niet in mee.

Leiding

Als leiding krijg je gedurende de week een groep van ongeveer 10 kinderen onder je hoede. Met deze groep ben je de hele week op stap. Leiding ben je als koppel: twee personen vormen samen de leiding van één groep.

Informatie voor leiding:

• Jullie zijn geboren voor 1 oktober 2002.
  • Als leiding verwachten we van je dat je de hele week mee kunt doen of dat jullie per leidingkoppel maximaal 3 dagen afwezig zijn. Regel vervanging voor het werk of zeg het sporten een keertje af.
    Voorbeeld: als leiding 1 twee dagen afwezig is mag leiding 2 nog maar één dag afwezig zijn. Dit zodat de kinderen niet elke dag een andere leiding hebben.
  • Weet je nog niet of je de hele week mee kunt doen, geef je dan op als hulpleiding.

Aanmelden als (hulp)leiding

Je kunt je via deze website aanmelden als (hulp)leiding voor KVW 2018. Lees hier hoe je dat kunt doen.

• Op dinsdag 8 of woensdag 9 mei kun je je via de website www.kvwgroesbeek.nl aanmelden.
  • Om je aan te melden moet je een aantal gegevens invullen:
    • Je e-mailadres: controleer of je geen spelfouten hebt gemaakt in het mailadres. Tot aan de week communiceren we regelmatig per mail. Het is dan wel handig als het mailadres juist is.
    • Je eigen mobiele nummer: we gebruiken tijdens de week verschillende groepsapps via WhatsApp. Een handige en snelle manier van communiceren die het voor ons als hoofdleiding makkelijk maakt om de week te organiseren.
    • Een digitale pasfoto: een foto waar jij alleen en duidelijk op staat. Die foto gebruiken we voor een smoelenboek voor ons als hoofdleiding.
    • Het telefoonnummer van thuis: voor noodgevallen (dit mag een mobiel nummer zijn).
    • Je adresgegevens
  • Geef je je op als leiding?
    • Eén van jullie twee geeft allebei de namen op, inclusief contactgegevens en foto’s.
    • Jullie geven aan waar je voorkeur naar uit gaat. Het begeleiden van kinderen van de leeftijd klein (6 en 7 jaar), midden (8 t/m 10 jaar) of groot (11 en 12 jaar). Dit is dus anders dan andere jaren.
  • Bij vragen kun ons bereiken per mail: info@kvwgroesbeek.nl

Anders dan anders

Dit jaar zijn er 2 dingen anders dan anders bij het aanmelden als (hulp)leiding.

Organisatie eindfeest
Op vrijdag 17 augustus sluiten we de week af met het eindfeest. Een feestje om jullie als vrijwilligers te bedanken voor jullie inzet. Dit eindfeest wordt georganiseerd door een groep leiding en hulpleiding samen met iemand van de hoofdleiding. Lijkt het je leuk om dit jaar deel uit te maken van die groep? Geef dit dan aan op het aanmeldformulier. Er wordt dan van je verwacht dat je ongeveer 3 keer samen komt en alles regelt rondom het feest zelf.

Voorkeursleeftijd
Andere jaren was het zo dat je als leiding 3 voorkeursleeftijden door kon geven bij het aanmelden. Dit jaar kun je aangeven of je voorkeur uit gaat naar het begeleiden van de kinderen van klein (6 en 7 jaar), midden (8 t/m 10 jaar) of groot (11 en 12 jaar). Je geeft jullie eerste en tweede voorkeur door. De derde voorkeur spreekt dan voor zich.

Nog even dit…

Wij hopen natuurlijk dat we iedereen die zich opgeeft in kunnen zetten als vrijwilliger. Mocht het dit jaar zo zijn dat er teveel aanmeldingen zijn, dan zullen we dit oplossen door te loten. Mocht loting nodig zijn, dan informeren we je daar zo snel mogelijk over. De volgorde van loten zal, indien nodig, als volgt zijn:

1. Vrijwilliger 1 en 2 zijn beide leiding geweest in 2016 of 2017.
  2. Vrijwilliger 1 is leiding geweest in 2016 of 2017 en vrijwilliger 2 is hulpleiding geweest in 2016 of 2017.
  3. Vrijwilliger 1 en 2 zijn beide hulpleiding geweest in 2016 of 2017.
  4. Vrijwilliger 1 is leiding geweest in 2016 of 2017 en vrijwilliger 2 is nieuw als vrijwilliger.
  5. Vrijwilliger 1 is hulpleiding geweest in 2016 of 2017 en vrijwilliger 2 is nieuw als vrijwilliger.
  6. Vrijwilliger 1 en 2 zijn beide nieuw als vrijwilliger.

Als je vóór 2016 leiding of hulpleiding bent geweest val je in de categorie ‘nieuw als
vrijwilliger’.